Silnik krokowy do klimatyzacji samochodowej
Dystrybucja powietrza uwarunkowana jest architekturą systemu. Powietrze w układzie jest kierowane do głównych miejsc wylotowych za pomocą drzwiczek oraz elementów kinematycznych (silnik krokowy, łopatki, przewody, koło słoneczne przekładni, itp.).
Niektóre układy HVAC są zróżnicowane pod kątem dystrybucji powietrza, wskutek czego pasażer może korzystać z innych ustawień niż kierowca:
- W systemie klimatyzacji manualnej, znajdujące się wewnątrz urządzenia klapki wykorzystuje się do nakierowywania strumienia powietrza na twarz/kolana/stopy. Klapki są uruchamiane na panelu sterowania, przy użyciu przewodów.
- Systemy klimatyzacji automatycznej korzystają z tej samej zasady, wyposażono je jednakże w napędzane silnikiem klapki, które dostosowują metodę rozprowadzania powietrza do danej sytuacji oraz do dotychczasowych zastosowań systemu.