Zawór samochodowy EGR
System recyrkulacji spalin EGR pojawił się wraz ze wzrostem zastosowań wysokociśnieniowych systemów wtryskowych oraz wprowadzeniem nowych regulacji europejskich odnośnie ograniczenia emisji spalin.
System recyrkulacji spalin (EGR) to wydajny cenowo system redukcji NOx. Wysokociśnieniowy system EGR gromadzi część spalin u wylotu głowicy cylindra i wprowadza je ponownie do wlotu powietrza silnika.
Główną zaletą tego rozwiązania jest fakt, że zamiast późniejszej obróbki spalin NOx są redukowane u źródła, przez obniżenie ich ilości produkowanej podczas procesu spalania. Zespół chłodzący (chłodnica) EGR schładza spaliny zanim przenikną one do silnika; ma to na celu usprawnienie zarządzania temperaturą.
Chłodzenie spalin zanim zostaną one ponownie wprowadzone do silnika. Wymiennik ciepła jest typem wodnym / gazowym; może on być umieszczony przed lub za systemem EGR. Wskutek schłodzenia gazu obniża się temperatura spalania oraz spada ilość cząstek NOx, jako iż te ostatnie są wytwarzane przy wysokich temperaturach. Zespół chłodzący EGR mieści się obok kolektora wydechowego silnika.
Chłodnica spalin to wymiennik ciepła zabudowany w układzie EGR. Przez schłodzenie gazu EGR, można osiągnąć ograniczenie konfliktu objętościowego przy wlocie powietrza (chłodzenie EGR pozwala na zwiększenie poziomu EGR w samej masie, a nie w jej objętości). Uzyskana w ten sposób redukcja mieszanki powietrza i paliwa prowadzi także do ograniczenia temperatury płomienia.
Oferta firmy składa się z produktów o 100% jakości OE, stosowanych przez 16 producentów pojazdów. Zaawansowana technologia oraz wytrzymałe materiały są kluczowymi elementami dla Valeo, będącym jedynym dostawcą pełnych układów EGR.