Filtr cząstek stałych
Silniki diesla są w powszechnym użyciu dzięki swojej wysokiej efektywności, ograniczonemu zużyciu paliwa oraz wytrzymałości. Wadą tego rozwiązania jest wysoki poziom emisji cząsteczek oraz NOx. Najbardziej efektywnym rozwiązaniem tego problemu jest ograniczenie emisji za pomocą filtra cząstek stałych (DPF). Normy odnośnie kontroli emisji spalin w nowych pojazdach nakładają wymóg zabudowywania filtrów DPF w pojazdach diesel już od 2009 roku, czyli roku w którym opublikowano normę 'Euro 5'. W rzeczywistości w wielu pojazdach zarejestrowanych przed 2009 rokiem zabudowywano filtr, wyprzedzając w ten sposób opublikowanie rzeczonych norm. Filtr cząstek stałych typu Wall-flow zazwyczaj usuwa 85% lub więcej sadzy, a pod pewnymi warunkami może on osiągnąć niemal stuprocentową skuteczność usuwania sadzy.
Niektóre filtry są filtrami jednorazowego użytku, które należy wymienić i wyrzucić po ich całkowitym wypełnieniu przez popioły. Inne zostały skonstruowane tak, aby spalać nagromadzone cząstki, czy to w sposób pasywny przez wykorzystywanie katalizatora, czy też za pomocą metod aktywnych, takich jak palnik paliwowy, który ogrzewa filtr do osiągnięcia przez niego temperatury spalania sadzy. Spalanie sadzy odbywa się przez zaprogramowanie silnika na pracę (po całkowitym wypełnieniu filtra) w taki sposób, że wzrasta temperatura spalin lub wytworzone zostaną duże ilości NOx na potrzeby utlenienia nagromadzonego popiołu lub przy pomocy innych metod. Proces ten jest nazywany "regeneracją filtra".
Wymagane jest także czyszczenie w ramach okresowych przeglądów; należy je wykonać w taki sposób, aby uniknąć uszkodzenia filtra. Czyszczenie należy także przeprowadzić po awarii wtryskiwaczy lub turbosprężarki, skutkującej zanieczyszczeniem filtra przez olej napędowy lub olej silnikowy. Proces regeneracji następuje przy wysokich prędkościach. Pojazdy poruszające się wyłącznie przy niskich prędkościach w ruchu miejskim mogą wymagać okresowych jazd przy większych prędkościach, celem oczyszczenia filtra DPF.
Wybierz filtr cząstek stałych Valeo z uwagi na:
- jego wysoką jakość oraz wydajność
- precyzyjnie zespawane elementy oraz jakość montażu
- innowacyjne rozwiązania oferowane przez Valeo, mające na celu zwiększenie poziomu prędkości odzyskiwania gazu w silnikach diesla oraz ograniczenie emisji CO2 w przypadku silników spalinowych
- opakowanie odznaczające się jakością, praktycznością oraz niewielką ilością zajmowanego miejsca Dzięki bogatemu doświadczeniu firmy Valeo w sektorze układów kontroli powietrza, jej rozwiązania mogą spełnić nawet najbardziej wygórowane wymogi producentów pojazdów odnośnie kosztów, jakości produktów i ich niezawodności.