Korki chłodnicy
Korki chłodnicy mają za zadanie uszczelnić górną część szyjki wlewu chłodnicy, zapobiegając w ten sposób utracie płynu chłodzącego, zwiększając ciśnienie układu chłodniczego oraz zwiększając punkt wrzenia substancji chłodzącej. Korki chłodnicy produkuje się z metalowych lub plastikowych komponentów, w zależności od specyfikacji producenta danego pojazdu.
Dzięki swojemu rozległemu doświadczeniu w kwestii układów sterowania silnikiem, firma Valeo dostarcza na rynek wtórny części zamiennych najlepsze z możliwych rozwiązań: inteligentną gamę chłodnic oraz doskonale dopasowane akcesoria:
- Korki chłodnic
- Zaślepki i dławnice węży
- Gwintowane korki do chłodnic
- Zaślepkę z czujnikiem poziomu
Wybierz Valeo: Twoje systemy chłodzenia silników:
- Valeo proponuje jeden z najbardziej rozbudowanych asortymentów na rynku wtórnym części zamiennych. Nieustającemu rozwojowi firmy towarzyszy coraz częstsze wykorzystywanie produktów Valeo w coraz większej ilości pojazdów.
- Valeo oferuje kompletną gamę akcesoriów.
- Nieustannie rozwija się proponowany przez Valeo asortyment zaślepek oraz dławnic węży.
- Sprawdzone materiały wysokiej wydajności.
- Możliwość sprzężenia z pozostałymi produktami układu sterowania procesem chłodzenia.
- Identyfikowalność oraz inteligentne opakowanie.
Porada Valeo:
Nadciśnienie w chłodnicy może oddziaływać bardzo niekorzystnie. Uruchamiany sprężyną korek do chłodnic unosi się, aby wypuścić nadmiar ciśnienia. Uszkodzony korek chłodnicy powoduje częste przegrzania pojazdu.
- Utrzymuj właściwy poziom płynu chłodniczego i sprawdzaj co miesiąc jego poziom.
- Nigdy nie należy podejmować prób zdjęcia korka do chłodnicy, gdy silnik jest jeszcze gorący lub w ruchu.
- Wymień ciecz chłodzącą na mieszankę płynu niezamarzającego oraz wody, według zaleceń dla danego pojazdu.
- Sprawdź, czy paski silnika nie są pęknięte lub wybrakowane; skontroluj naprężenie paska.
- Zbadaj chłodnicę oraz korek chłodnicy pod kątem wycieków, śladów rdzy, zużytej uszczelki korka.
- Sprawdzaj przewody giętkie mniej więcej co 12 miesięcy. Szukaj nieszczelności, pęknięć, śladów przegnicia.
- Wymień korek, jeśli nosi on ślady zużycia.