Alternatory
Rolą alternatora jest nieustanne ładowanie akumulatora podczas pracy silnika. Ten proces dostarczania zasilania zapobiega rozładowaniu akumulatora oraz doprowadza żądane zasilanie do urządzeń elektrycznych pojazdu. Podłączenie oraz zasilanie alternatora odbywa się za pośrednictwem wału korbowego, przy pomocy paska klinowego. Gdy silnik pracuje pasek klinowy wprowadza alternator w ruch, co prowadzi do zamiany energii kinetycznej na prąd elektryczny. Główną zasadą jest przetwarzanie zainicjowanego przez koło zamachowe ruchu na elektryczność. Niezawodność, bezpieczeństwo oraz najwyższa jakość nowych produktów są uwarunkowane nieustającym procesem innowacji oraz surowymi kryteriami badawczymi. Dzięki swojej mocnej obecności na rynku OE, Valeo może w krótkim czasie wprowadzić na rynek alternatory przeznaczone dla najnowszych zastosowań, jak na przykład Audi A6, Mercedes C Class, Renault Clio IV oraz Volkswagen Golf VII.
Nowa gama składa się z możliwie najdoskonalszych produktów, za co odpowiadają rygorystyczne normy testowe OE Valeo. Pomiary prądu i napięcia, testy obciążenia elektrycznego oraz próby cykliczne są prowadzone w maksymalnym czasie 1000 godzin.
Ponadto, aby spełnić najbardziej wymagające oczekiwania, urządzenia te poddaje się testom w ekstremalnych warunkach, jak na przykład, badaniom działania rozpylanej soli, testom wstrząsów termicznych i wibracji. Valeo jest pionierem innowacji dzięki ponad 100-letniemu doświadczeniu w produkcji maszyn wirujących, począwszy od systemu Dynastar z roku 1912, a skończywszy na mikro-hybrydowym rozwiązaniu i-StARS® z 2013 roku. Valeo odpowiada na wszystkie potrzeby rynku oraz nowinki techniczne, udowadniając tym samym swoją historyczną oraz silną pozycję lidera na rynku OE: od alternatora jednofazowego, przez technologię alternatorów chłodzonych wodą, aż po najnowszą generację wymagających i komfortowych alternatorów, takich jak alternator EG. Valeo przoduje w opracowywaniu najlepszych technologii alternatora: nieprzerwane doprowadzanie mocy, udoskonalenie wydajności oraz kompaktowa budowa.
Wysokosprawny alternator (EG « Efficient Generation ») wykorzystuje przełomową technologię - specjalne moduły, które są 10-krotnie bardziej wydajne od konwencjonalnych diod. Technologię tę zastosowało wielu producentów pojazdów, jak na przykład Volkswagen, BMW lub Mercedes. Standardowy Alternator Regenerowany Gama Standardowych Alternatorów Regenerowanych Valeo jest, dzięki swoim ponad 1500 numerom referencyjnym, odpowiednia dla większości zastosowań na rynku, zarówno w Europie jak i Azji. Specjalny proces regeneracji dla alternatorów Valeo umożliwia zapewnianie produktów najlepszych w swojej klasie pod kątem jakości. Specjalny proces regeneracji umożliwia Valeo dostarczanie produktów spełniających najlepsze normy jakości.
Po odebraniu alternatora w postaci rdzenia, element ów zostaje wysłany do specjalnego działu produkcyjnego, aby zostać tam poddanym różnorodnym czynnościom składającym się na proces regeneracji:
- Po zdemontowaniu wszystkich części, należy poddać kąpieli wszystkie komponenty alternatora, za wyjątkiem wirnika, który poddaje się szczotkowaniu. Łożyska są regularnie wymieniane na nowe egzemplarze.
- Wirnik poddaje się przeglądowi elektrycznemu, a następnie maluje się go, aby zapobiec korozji. Po kąpieli, stojan jest szczotkowany celem usunięcia wszelkich śladów korozji, a następnie malowany. Kalibracja średnicy wewnętrznej przebiega z najwyższą precyzją, a końcówki faz są cynkowane oraz badane pod kątem elektrycznym.
- Koła pasowe są sprawdzane, malowane oraz chromowane, koła pasowe ze sprzęgłem są regularnie wymieniane.
- Regulatory są poddawane procedurze mycia, suszenia oraz piaskowania. Wymienia się szczotki i sprężynki.
- Diody na mostku diodowym są sprawdzane jedna po drugiej oraz wymieniane, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Przed ostatecznym malowaniem, wszystkie zregenerowane komponenty należy złożyć w jedną całość, a każdy gotowy produkt jest poddawany testom na stanowisku testów mechanicznych (pomiary prędkości oraz temperatury, testy w warunkach nadmiernego naprężenia lub badania destrukcyjne). Podczas całego procesu nieustannie przestrzega się norm OE. Stanowiska testowe OE oraz narzędzia pomiarowe wykorzystuje się na potrzeby walidacji części w ponad 40 punktach kontrolnych. Po zmontowaniu, wszystkie (100%) części są poddawane powtórnym testom w tych samych warunkach, zanim zostaną one opatrzone etykietami i umieszczone w opakowaniach. Wszystkie regenerowane rozruszniki Valeo są w 100% pozbawione azbestu.