Pompa paliwowa
Pompa paliwowa doprowadza do silnika benzynę lub paliwo diesel za pomocą pompy wtryskowej lub bezpośrednio przez dyszę wtryskową. Pompa paliwowa jest silnikiem elektrycznym, napędzającym dwie zębatki. Zębatki te, wykonując ruch obrotowy, zasysają paliwo w zbiorniku.
Układ ten jest zintegrowany z zanurzonym w zbiorniku modułem. Po przejściu przez filtr wstępny paliwo jest zasysane do rurki wlotowej, a następnie przepychane przez pompę do otworu wylotowego. Moduł składa się z silnika, pompy zębatej, tłumika pulsacji ciśnienia oraz zaworu bezpieczeństwa zapobiegającego uszkodzeniom z powodu zbyt wysokiego ciśnienia. Pompa pracuje przy stałej wartości ciśnienia, zazwyczaj 2-3 barów, co ma na celu zapewnienie optymalnego doprowadzenia paliwa do silnika, bez żadnych przerw oraz nie dopuszczenie do przenikania powietrza do środka. W przypadku układów diesla rolą pompy jest wysyłanie wystarczającej ilości paliwa do wysokociśnieniowej pompy paliwowej. Wysokociśnieniowa pompa paliwowa nie jest w stanie zasysać paliwa diesel do zbiornika.
Ważne jest zatem, aby do wysokociśnieniowej pompy nieustannie dopływało paliwo diesel, co przełoży się na utrzymanie wymaganej wartości ciśnienia. 400 referencji pokrywa 70% europejskiego parku samochodowego. Wewnątrz układu kryją się tradycyjne i nowatorskie rozwiązania: mechaniczna pompa paliwowa, moduł, pompa pionowa, manometr, do zastosowania w pojazdach z silnikiem diesla oraz benzynowym. Asortyment jest w stu procentach oryginalnym produktem Valeo, ściśle wypełniającym wymogi procesów kwalifikacji OE oraz wymogi produkcyjne.