Termostaty
Główną funkcją termostatu jest utrzymywanie minimalnej temperatury roboczej w silniku pojazdu. Podczas uruchamiania silnika termostat zatrzymuje mieszaninę płynu przeciw zamarzaniu oraz płynu chłodniczego wewnątrz silnika. Po osiągnięciu określonej temperatury termostat otwiera się. Płyn chłodzący przepływa przez chłodnicę, co ma na celu utrzymanie temperatury silnika na poziomie zbliżonym do temperatury znamionowej termostatu.
Gama produktów Valeo zawiera trzy główne rodzaje termostatów: Rodzaj
1: konwencjonalne termostaty woskowe:
- Produkt o ugruntowanej reputacji
- Wymaga minimalnej przestrzeni do przechowywania
- Produkowany na szeroką skalę
- Nastawiona wcześniej temperatura otwarcia
- Przystępna cena Rodzaj
2: Elektrycznie ogrzewane termostaty woskowe:
- Ulepszony zakres pracy dzięki zmiennym temperaturom otwierania
- Szybki czas reakcji dzięki opcjonalnej dostawie prądu
- Zaawansowany układ sterowania pracą silnika, przekładający się na ograniczoną emisję spalin oraz zrównoważone zużycie paliwa
- Kompatybilne z konwencjonalnymi termostatami Rodzaj
3: Termostaty sterowane elektrycznie:
- Pełna kontrola bez zależności temperaturowej
- Maksymalny możliwy zakres roboczy
- Można dopasować do aktualnych wymogów odnośnie zarządzania temperaturami
Wybierz gamę termostatów Valeo z uwagi na:
- Rozległą wiedzę praktyczną z zakresu układów chłodzenia silnika. Szeroki asortyment 381 numerów części.
- Precyzyjnie rozmieszczone otwory mocujące, zgodnie ze specyfikacją pojazdu.
- Najlepszy możliwy materiał, dobrany pod kątem wymagających cykli roboczych otwierania i zamykania.
- Czytelne oznaczenie otwarcia zaworu temperatury na produkcie.
- Wysokiej jakości wykończenie powierzchni, na potrzeby dopasowania uszczelek.
- Kontrolowany proces odlewania, aby zapobiegać porowatości.
- Powierzchnię przyczepną na potrzeby złączki wysokociśnieniowej.
- Wszystkie uszczelki zostały zapakowane do pudełka, co ułatwia i przyspiesza montaż.
Porada Valeo:
awaria termostatu Termostat zacina się, jeśli element woskowy został uszkodzony wskutek uprzedniego przegrzania, korozji lub długiego okresu użytkowania. Jeśli termostat się nie zamknie, stały przepływ chłodziwa przez termostat uniemożliwi silnikowi osiągnięcie normalnej temperatury roboczej. Może to skutkować niekomfortowym prowadzeniem pojazdu w czasie chłodów, nagłym wzrostem zużycia paliwa, brakiem działania lub niedostatecznym działaniem nagrzewnicy, itp. Termostat należy także wymienić podczas wymiany pompy wodnej.