Sprężarka klimatyzacji samochodowej
Dlaczego musisz wybrać sprężarki VALEO
- Thermal w VALEO: 70 lat doświadczenia w produkcji OE
- 9 Fabryk na trzech kontynentach
- 40+ OEM klientów na całym świecie
- Każda sprężarka produkowana przez Valeo jest testowana w oparciu o specyfikacje Valeo w zakładach Valeo (Certyfikaty ISO: 9001, 14001, TS1694 orazTest jakości z ponad 87 punktami kontrolnymi
- Kompleksowe informacje w TecDOC wraz z zdjęciami sprężarek – ilość oleju, rodzaj oleju, technologia sprężarki
- Valeo już teraz bierze udział w Elektryfikacji! (gama uzupełniona o najnowszą technologię OE dla pojazdów elektrycznych/hybrydowych: 3 nowe sprężarki napędzane elektrycznie w magazynie od IV kwartału 2021 r.)
Proces montażu sprężarki
- Ustalenie przyczyny uszkodzenia sprężarki
- Inspekcja wizualna i ocena stanu technicznego układu klimatyzacji, w tym ocena stanu skraplacza. W przypadku znacznego zniszczenia korozyjnego i ubytków lameli skraplacza, zaleca się montaż nowego wymiennika ciepła. Niedostateczna wydajność starego skraplacza klimatyzacji może spowodować pracę sprężarki na podwyższonych ciśnieniach, obciążenie sprężarki co może skutkować zatarciem
- W przypadku stwierdzenia zatarcia sprężarki, należy wyeliminować opiłki z całego układu, należy zamontować nowy skraplacz
- Przy demontażu starej sprężarki należy zabezpieczyć węzę dochodzące przed dostaniem się do nich zanieczyszczeń z zewnątrz
- Przed zainstalowaniem nowego kompresora należy przepłukać układ klimatyzacji przy użyciu specjalnych środków do tego przeznaczonych. Następnie należy osuszyć układ i sprawdzić czy w układzie nie pozostał środek czyszczący.
- Nie należy płukać nowej sprężarki, dyszy dławiącej, zaworu rozprężnego
- Montując nową sprężarkę należy także zamontować nowe: osuszacz, zawór rozprężny ( lub „dławik” )
- Należy sprawdzić poziom oleju w sprężarce – z reguły nowe kompresory sa już zalane odpowiednia ilością oleju, jednak w razie braków należy dolać wymagana ilość sprawdzają wymagana specyfikację wymagana przez producenta auta.
- Obracamy kilkunastokrotnie wałkiem sprężarki w celu manualnego rozprowadzenia oleju
- Należy pamiętać aby zaślepki na krócicach sprężarki zdjąć bezpośrednio przed montażem, aby zminimalizować możliwość dostania się zanieczyszczeń
- W rozmontowanych połączeniach należy zastosować nowe oringi, należy pamiętać aby użyć specjalny olej do uszczelek
- Po zamontowaniu sprężarki należy sprawdzić stan podzespołów: napinacz paska, sprzęgiełko alternatora lub sprzęgiełko jednokierunkowe w przypadku kompresora bez paskowego
- Układ klimatyzacji należy napełnić, zgodnie z procedurami technicznymi napraw klimatyzacji samochodowej, odpowiednią ilością czynnika roboczego, wg specyfikacji producenta auta
- Należy uzupełnić czynnik chłodniczy odpowiednią ilością zgodnie z wytycznymi producenta auta przy pomocy stacji obsługi klimatyzacji
- Pozostawiamy auto na kilka minut na biegu jałowym z załączona sprężarką w celu sprawdzenia poprawności działania układu klimatyzacji