ЛЕТ

Rozwiń swoje umiejętności dzięki Valeo’s Tech Academy

Wybierz profil:
Serwisant
  • Dystrybutor
  • Kierowca

Sprężarka klimatyzacji samochodowej

sprężąrka

Dlaczego musisz wybrać sprężarki VALEO

  1. Thermal w VALEO: 70 lat doświadczenia w produkcji OE
  2. 9 Fabryk na trzech kontynentach
  3. 40+ OEM klientów na całym świecie
  4. Każda sprężarka produkowana przez Valeo jest testowana w oparciu o specyfikacje Valeo w zakładach Valeo (Certyfikaty ISO: 9001, 14001, TS1694 orazTest jakości z ponad 87 punktami kontrolnymi
  5. Kompleksowe informacje w TecDOC wraz z zdjęciami sprężarek – ilość oleju, rodzaj oleju, technologia sprężarki
  6. Valeo już teraz bierze udział w Elektryfikacji! (gama uzupełniona o najnowszą technologię OE dla pojazdów elektrycznych/hybrydowych: 3 nowe sprężarki napędzane elektrycznie w magazynie od IV kwartału 2021 r.)

Proces montażu sprężarki

  1. Ustalenie  przyczyny uszkodzenia  sprężarki
  2.  Inspekcja wizualna  i ocena stanu technicznego układu klimatyzacji, w tym ocena stanu skraplacza. W przypadku znacznego zniszczenia korozyjnego i ubytków lameli skraplacza, zaleca się montaż nowego wymiennika ciepła. Niedostateczna wydajność starego skraplacza klimatyzacji może spowodować  pracę sprężarki na podwyższonych ciśnieniach, obciążenie sprężarki co może skutkować zatarciem
  3. W przypadku stwierdzenia  zatarcia sprężarki, należy wyeliminować opiłki z całego układu, należy zamontować nowy skraplacz
  4. Przy demontażu starej sprężarki należy zabezpieczyć węzę dochodzące przed dostaniem się do nich zanieczyszczeń z zewnątrz
  5. Przed zainstalowaniem nowego kompresora należy przepłukać układ klimatyzacji przy użyciu specjalnych środków do tego przeznaczonych. Następnie należy osuszyć układ i sprawdzić czy w układzie nie pozostał środek czyszczący.
  6. Nie należy płukać nowej sprężarki, dyszy dławiącej, zaworu rozprężnego
  7. Montując nową sprężarkę należy także zamontować nowe: osuszacz, zawór rozprężny ( lub „dławik” )
  8. Należy sprawdzić poziom oleju w sprężarce – z reguły nowe kompresory sa już zalane odpowiednia ilością oleju, jednak w razie braków należy dolać wymagana ilość sprawdzają wymagana specyfikację wymagana przez producenta auta.
  9. Obracamy kilkunastokrotnie wałkiem sprężarki w celu manualnego rozprowadzenia oleju
  10. Należy pamiętać aby zaślepki na krócicach sprężarki zdjąć bezpośrednio przed montażem, aby zminimalizować możliwość dostania się zanieczyszczeń
  11. W rozmontowanych połączeniach należy zastosować nowe oringi, należy pamiętać aby użyć specjalny olej do uszczelek
  12. Po zamontowaniu sprężarki należy sprawdzić stan podzespołów: napinacz paska, sprzęgiełko alternatora lub sprzęgiełko jednokierunkowe w przypadku kompresora bez paskowego
  13. Układ klimatyzacji należy napełnić, zgodnie z procedurami technicznymi napraw klimatyzacji samochodowej, odpowiednią ilością czynnika roboczego, wg specyfikacji producenta auta
  14. Należy uzupełnić czynnik chłodniczy odpowiednią ilością zgodnie z wytycznymi producenta auta przy pomocy stacji obsługi klimatyzacji
  15. Pozostawiamy auto na kilka minut na biegu jałowym z załączona sprężarką w celu sprawdzenia poprawności działania układu klimatyzacji

    sprezarka