Automatyczne urządzenie do regulacji świateł
Światło mijania należy regulować przy każdorazowej wymianie lub naprawie reflektorów. Nieprawidłowa regulacja świateł mijania może doprowadzić do:
- oślepiania nadjeżdżających kierowców (błąd rzędu 1% w nakierowywaniu światła = ryzyko oślepienia zostaje pomnożone przez 20)
- braku widoczności dla kierowcy (błąd rzędu 1% w nakierowywaniu światła = wydajność światła jest o 20 razy gorsza na dystansie 50 metrów).
Aby kontrolować wykorzystywanie lamp ksenonowych wprowadzono także dalsze zmiany w przepisach. Lampy ksenonowe wytwarzały tak jasne światło, że nawet światła mijania powodowały zjawisko oślepiania w dolnej części świateł. Z tej przyczyny wprowadzono przepisy stanowiące, że należy korzystać z systemu automatycznej regulacji. Jego zadaniem jest zadbanie o to, aby reflektory świeciły na właściwym poziomie, bez względu na obciążenie pojazdu.
Podczas gdy systemy kwarcowe mogą być montowane metodą poziomowania ręcznego (sterowanego przez kierowcę), lampy ksenonowe muszą zostać wypoziomowane automatycznie. Ten wymóg pociąga za sobą konieczność użycia dodatkowych elementów, takich jak czujniki zawieszenia oraz silniki skokowe. Ich zadaniem jest identyfikacja potrzeby zmian w pozycji, a także fizyczne wprowadzenie zmiany. A wszystkimi wymienionymi wyżej czynnościami steruje jednostka ECU. Nakierowanie światła mijania musi mieścić się w określonym zakresie (pomiędzy -0,5% a -2,5%). Prawo nakłada obowiązek zachowania 6 stopni nakierowania (w zależności od obciążenia pojazdu).