Valeo Regloscope™: najnowsze technologie regulacji reflektorów samochodowych
Valeo oferuje ponad 1000 referencji dla reflektorów halogenowych na rynku części zamiennych. Żarówki halogenowe są najczęściej wykorzystywanymi źródłami światła w reflektorach, pokrywając ponad 80% parku samochodowego. Duży wkład w powstanie i rozwój technologii halogenowej, która powstała w latach 50 miała firma Cibié (będąca własnością Valeo). Od tamtej pory technologia ta jest nieprzerwanie udoskonalana – stworzono na przykład bardziej złożone modele reflektorów (moduły eliptyczne), które pozwalają na wykorzystywanie przezroczystych szkieł (w odróżnieniu od prążkowanych) oraz na opracowywanie nowych rozwiązań projektowych.
AFS
W połączeniu z różnymi źródłami światła, Valeo opracowało szereg technologii, mające na celu poprawę widoczności kierowcy oraz dopasowanie do regulacji prawnych odnośnie systemu Adaptacyjnego Oświetlenia Przedniego (AFS), wprowadzonych na początku 2000 r.
FBL/doświetlanie skrętów/DBL
System stałych świateł doświetlających (FBL) oraz system doświetlający zakręty składają się z dodatkowej powierzchni odbłyskowej w reflektorach przednich lub lampach przeciwmgłowych, mającej na celu poprawę widoczności na zakrętach. Dodatkowe źródło światła uruchamia się, kiedy kierowca wykonuje skręt kierownicą lub aktywuje wskaźnik skręcania. Pierwszym reflektorem typu FBL wprowadzonym przez Valeo był reflektor dla Porsche Cayenne z 2003 roku. Dzięki technologii dynamicznych świateł doświetlających (Dynamic Bending Light) nie trzeba żadnych dodatkowych świateł – eliptyczny moduł może obracać się o 15° do środka oraz 8° na zewnątrz w czasie gdy kierowca skręca kierownicę. Gwarantuje to maksymalną widoczność podczas pokonywania zakrętów.
Kompletny zestaw AFS
Inteligentne Systemy Adaptacyjne Oświetlenia Moduł ksenonowy lub LED-owy może obracać się w każdym kierunku i dopasowywać wiązkę światła do prędkości pojazdu oraz warunków pogodowych, aby poprawić komfort i bezpieczeństwo kierowcy. Standardowe światła mijania automatycznie dostosowują się do jazdy na autostradzie przy prędkości ok. 110 km/godz., dzięki czemu widoczność wzrasta do 120 metrów. Inne opcje systemu AFS to “Światła do jazdy w trudnych warunkach pogodowych”, które skupiają oświetlenie na pewnych obszarach, celem zredukowania możliwości oślepienia wywołanej odbijaniem się światła od mokrej nawierzchni lub zamglonego powietrza. Ostatnim elementem jest “Tryb Świateł Turystycznych” dostosowującym światła pojazdów poruszających się po drogach z ruchem prawostronnym na jazdę po drogach z obowiązującym ruchem lewostronnym, i odwrotnie.
Światło drogowe (DB)/Beamatic
Valeo opracowało system Adaptacyjnych Świateł Drogowych (ADB), wykorzystujący kamerę do śledzenia obecności innych pojazdów. Reflektory pozostają w pozycji świateł mijania i sukcesywnie obniżają wiązkę światła w miarę jak zbliża się nadjeżdżający z naprzeciwka samochód, aby uniknąć oślepienia kierowcy tego pojazdu. Funkcja ta korzysta ze reflektorów tylnych pojazdów poruszających się po tym samym pasie. W jeszcze bardziej zaawansowanym rozwiązaniu, kamera oraz czujniki położenia zarejestrują nachylenie drogi i dostosują do niej wysokość wiązki światła. Funkcje te zgromadzono pod zbiorczą nazwą system BEAMATIC™.